Ukraina iFokus

Ukraina

Läst 99 ggr
Sindri
4

Skicka julpaket gratis till Ukraina

För en gångs skull gillar jag posten……
https://www.postnord.se/om-oss/hjalppaket-for-ukraina

Funderar bara på om de inte vill ha t ex varma sockor, det såg jag i ett annat upprop?
Någon som vet.

Ukrainska posten har vädjat om hjälp med förnödenheter till det ukrainska folket från andra postoperatörer i Europa. Så här kan vi och du hjälpa!
Niklas
1

Jag hörde på radion senast i morse att det är helt slut på power banks att köpa i Ukraina. Bra att det finns med på listan. 👍🏻

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sindri
1

Och hoppas alla tänker på att skicka med sladd och kontakt till laddning. Jag antar att de har samma eluttag som vi har.

Sindri
2

Tänk…. Om man kunde få varenda affär som säljer powerbanks och nödradio att skänka en vara (de som endast har nätbutiker kan skänka fler) till Ukraina. Skulle inte betyda något för dem, men massor för det Ukrainska folket.
Det kunde bli som en utmaning.
Hur gör man sånt?

Mandra
1

#0: Var och skickade en kartong igår.
Dom behöver väl allt? Vi skickade mat, hygienartiklar, medicin och kläder.

Sindri
1

Ja, de behöver så gott som allt.

Fornöga
0

Trots uppgifter om motsatsen är fortfarande omtanken om de krigsdrabbade i Ukraina stor bland den svenska befolkningen, vilket inte minst kommer till uttryck i juletid.

Källa.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Svenskarna är givmilda och vill stötta Ukraina. Sedan kriget bröt ut har tiotusentals paket med nödhjälp skickats – kostnadsfritt i posten.
Sindri
2

Ja, det är fantastiskt vilket gensvar det fick.
Jag tror man kan lägga till torrmjölk på listan, jag har skickat det i alla paket vi gjort.
Och mobilladdare och vanliga batterier stod med förra året. Vevradio och ficklampor är också bra ifall man har några över.