Ukraina iFokus

Ukraina

Etiketternyheterflyktingarbarn
Läst 93 ggr
Cojimar
2022-06-14 11:09
3

Ukrainska flyktingpojkar misshandlade

Polisanmälan med fyra målsägande har gjorts sedan flera ukrainska flyktingpojkar blivit misshandlade i samband med en spontan fotbollsmatch i Ronneby.

"De ukrainska ungdomarna har uppgett att de blev attackerade med bälten, omkullknuffade och slagna.

I Sydöstran säger flera av barnens mammor att de hoppades finna trygghet i Sverige – men att situationen blev något helt annorlunda."---

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

De ukrainska flyktingbarnen ställde upp på en spontan fotbollsmatch i Ronneby. Men spelet på planen underordnades av våldet från motståndarna. Enligt polisanmälan ska flera av deltagarna ha piskats med livremmar.
  • Redigerat 2022-06-14 11:11 av Cojimar
[Fredrika00]
2022-06-14 11:32
3

#0: Fruktansvärt! Sverige har varit ett tryggt land, men är det inte längre.

"I tidningen Sydöstran vittnar flera anonymt om att de bland annat ska ha misshandlats med livremmar av ett ungdomsgäng på tolv personer. Ett vittne har berättat hur ungdomsgänget började skriva åt dem att ”åka tillbaka till Ukraina”.

– De pratade arabiska och det gör jag också lite, så jag förstod vad de sa. De började skrika till varandra: ”Slå ukrainarna, slå ukrainarna, säger en av ungdomarna till tidningen.

Flera av offren ska ha chockats av upplevelsen. Några fick skador och behövde sjukvård. Andra var blåslagna och livrädda."

• Redigerat 2022-06-14 11:45 av [Fredrika00]
Sabah
2022-06-14 11:48
3

😲😥 Vad är det som händer i världen!! Vad får flyktingar från ett land att ge sig på flyktingar från ett annat land??

Man tycker att de skulle välkomna dem och visa dem att det är tryggt i Sverige, men det är det uppenbarligen inte! 😟

💖🧡💛💚💙💜

Draken
2022-06-14 14:32
1

#2: Det är länge sedan Sverige var ett tryggt land. Det behövs en ordentlig upprensning av kriminaliteten, polisen behöver mer ressurser.

NEJ jag syftar inte bara på flyktingar eller invandrare. Det är även mycket svenskar som gör Sverige otryggt.

Men ja, jag ömmar mycket för de Ukrainska flyktingarna.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-06-14 14:32 av Draken