Brittisk exspionchef: Putin borta innan nyår
Den tidigare chefen för brittiska underrättelsetjänsten MI6, Sir Richard Dearlove, tror enligt Daily Mail (citerat av Expressen) att Putin kommer att vara borta från sin post innan årsskiftet. Vilket i sig inte är någon garanti för att kriget därmed kommer att upphöra…
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-05-23 11:32 av Cojimar
Det vore för väl. Men jag hoppas dock att kriget är över långt innan dess.
Tyvärr verkar påståendet huvudsakligen bygga på spekulationer om Putins hälsotillstånd, men det är ju faktiskt bara spekulationer. Lite märkliga saker och rörelser kan man säkert hitta hos alla om man studerar filmsekvenser väldigt noga och nu har allt Putin gör detaljgranskats väldigt noga med syfte att hitta eventuella sjukdomstecken. Vacklande hälsa skulle ju vara en väldigt enkel lösning för att få bort Putin från makten, så det är såklart även ett önsketänkande att det skulle vara så.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-05-23 17:02 av OberonsMatte
#0 Den här gången är det Aftonbladets tur att citera brittiska källor, medan Expressen ger oss Lavrovs dementi.
Aftonbladet 220530: "En källa inom den ryska underrättelsetjänsten uppger att Vladimir Putin är döende.*
Han ska lida av aggressiv cancer och riskerar att snart förlora synen.
– Han har inte mer än två till tre år kvar att leva, säger den ryska spionen till brittiska The Mirror."---
Expressen 220530: "Det har spekulerats livligt kring Vladimir Putins hälsotillstånd på sistone.
Nu bemöter Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov ryktena.
– Jag tror inte att förnuftiga människor kan se tecken på någon form av sjukdom, säger Lavrov."---
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.