Ökat stöd för Putin i Ryssland?
Enligt en undersökning som gjorts av den ryska, men oberoende och icke-statliga, forskningsorganisationen Levada Center stöttar 83 procent av ryssarna Putins politik. Det är en ökning med 14 procentenheter jämfört med undersökningar som gjordes i januari, före invasionen av Ukraina. 15 procent hävdade att de inte stödjer Putin och två procent hade ingen åsikt i frågan.
Siffrorna ligger nära de opinionsundersökningar som Kreml själva visat upp, där Putins stöd också legat på över 80 procent, rapporterar VG.
https://marcusoscarsson.se/just-nu-putins-stod-skjuter-i-hojden-starkare-an-pa-flera-ar/
Sajtvärd Katter iFokus
#0: Är inte så säker på det faktiskt. Precis som det står i artikeln så styrs media hårt. Oberoende eller inte, så tror jag att de kanske kan vara för rädda för att skriva negativt om Putin. Detta är min privata åsikt
Man kan ju aldrig veta säkert. Speciellt inte när det handlar om en Despot som Putin.
#1 Ja, man kan undra om det är Levada center (som anses vara en “utländsk agent” enligt den ryska regimen) som bara vågar ge önskvärda svar eller om det är de tillfrågade ryssarna som inte känner sig trygga nog för att våga säga sin mening.
Eller om det helt enkelt är sanna uppfattningar grundade på en blandning av ointresse, patriotism och rysk propaganda?
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-04-01 14:22 av OberonsMatte
#2: Jo man börjar ju fundera. Men jag tror faktiskt att det är kanske inte önsketänkande, men något i den stilen, av Putin.
#0: ”… stöttar 83 procent av ryssarna Putins politik…”
Vilken politik då?
Enligt den enda tillåtna beskrivningen av Rysslands attack på Ukraina är det en fredlig särskild insats med syfte att rensa bort nazister i Ukraina.
USA's president Joe Biden tyckte definitivt INTE speciellt bra om Putin.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu