Ukraina iFokus

Ukraina

Läst 116 ggr
Emo
2022-03-31 14:58
0

Skrämmande

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Flera ryska styrkor har lämnat kärnkraftverket i Tjernobyl. Akut strålsjuka ska ligga bakom reträtten, enligt en ukrains
Carmarino
2022-03-31 15:50
1

Som Yaroslav Yemelianenko säger; det hade kunnat undvikas om de hade tänkt efter före. Till och med jag hade nog insett att det inte är hälsosamt att vistas för länge i närheten av Tjernobyl.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Kattenlava]
2022-03-31 16:09
3

Det är riktigt skrämmande vet dom inte vad det är för marker och skogar där, är inte förvånad med tanke på hur dom uppehållit sig kring Tjernobyl som man läst så det här var väntat att skadan skulle ske.

Förstår inte att dom gjorde så, gav sig in i röda skogen och grävde då tänker man inte långt när det vart en sån pass allvarlig kärnkraftsolycka på platsen och alla vet vi vad kärnavfall innebär.

Jag är behandlad med radioaktiv jod två gånger mot sköldkörteln och minns hur noga allt var på nuklearmedicin och skydd som personalen använde som gav mig behandlingen samt hon som blandade till det och då var det inga stora mängder men ändå radioaktivt jod.

Bara en sån sak som när jag fått behandlingen och om jag behövde gå på toan så fick jag inte gå på någon annan toa än den som var avsedd för oss som tagit emot dosen. Kom hem samma dag och där blev det karantän en vecka eller om det var tio dar det är några år sedan så jag minns inte alla restriktioner jag fick exakt.

En timme max fick jag träffa andra men på avstånd för att inte exponera dom för strålning och gravida skulle jag helst undvika helt så det var en hel del att tänka på där eftersom jag spred strålning från sköldkörteln och fick verkligen tänka mig för en tid hur jag exponerade andra i min omgivning.

Blir väldigt förvånad över soldaterna för nog borde dom veta bättre när dom har med strålning att göra, väldigt märkligt och riktigt skrämmande vilken okunskap om något så allvarligt.

Draken
2022-04-01 11:37
0

Skrämmande är väl bara förnamnet. Så länge det får ligga i fred och ingen gräver, så minskar ju risken för att de radioaktiva ämnena "rör på sig" och kanske sprids vidare.

Dessutom så är väl hela det området (kring tjernobyl) förbjudet att vistas i har jag för mig ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
2022-04-01 12:04
2

#3 Min son har besökt Tjernobyl som turist.

/Maria

• Redigerat 2022-04-01 12:21 av Maria
Draken
2022-04-01 12:16
0

#4: Ok. Visste inte att man fick vistas där 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis