Putin slår åt alla håll
Nästan så jag önskar en nyhetstråd här. Det kommer så mycket nytt hela tiden.
I alla fall, nu ska han tydligen ge sig på alla "förrädare" i Ryssland också.
Om han har svårt att få fram folk för att angripa Ukraina, hur ska han …? Och hur vet han …? Är det förföljelsemani jag anar här?
För hela artikeln, klicka på länken.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8QKgQG/putin-vill-spotta-ut-avskum-och-forradare
Vladimir Putin vill ”rena” det ryska samhället från ”avskum och förrädare”.
Det meddelade den ryske ledaren i ett tal under onsdagen.
– Rysslands folk kan alltid skilja äkta patrioter från avskum och förrädare – och helt enkelt spotta ut dem som en fluga som av misstag flugit in i munnen. Spotta ut dem, säger han.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Då kan han föregå med gott exempel och spotta ut sig själv.
"Vill rena samhället"… inte bara jag väl som tänker på 40-talets nazister?
I övrigt så är det bra att det inte går bra för dem.
Må freden komma snart.
#1: Mitt i prick! Ja, en ledare ska väl gå före och visa gott exempel! 👍
#2: Ja, obehagligt likt, men jag är inte så förvånad. Han har ingen medkänsla alls med andra människor.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#3: nej, dessvärre har han inte det.
Många är vi nog som sett vartåt det barkar.
Det är en sån fruktansvärd människa den där P så ord finns inte att beskriva karlen. Man mår verkligen illa och hoppas han en dag åker dit och får betala det absolut högsta priset för sina ord och handlingar.
Nån nånstans måste lyckas sätta dit honom han är ju en fara och hot för precis hela världen.
Nu har Putin låtit häkta sin egen militärchef Roman Gawrilow:
Kanske ett tecken på att motstånddet i sitt eget land ökar? Om det är någon som kan stoppa Putin är det faktiskt den egna militären, om de inser att han inte är pykiskt frisk och att han inte bara ruinerar Ukraina utan även Ryssland.
Får lite känsla av Hitler här. Han ville ju ta fram den Ariska rasen. Alla skulle var långa, blonda och blåögda.
#7: inte bara det, han ville också bli av med sådana han ansåg vara "svaga", så vi med neuropsykologiska funktionshinder stod inte speciellt högt i kurs.
#8: Ja det också. Det är skrämmande hur han håller på.
#7:
Men själv var han inte lång, blond och blåögd. 😄
#10: Mina chanser att överleva skulle ha varit höga 🙄
#11:
Jag uppfyller bara det första av kraven. Men när min mor dog och jag gick igenom alla mina föräldrars papper, hittade jag min fars arierbevis. Jag minns inte om jag sparade upp det, men vem vet om jag kanske beöver det som ett sorts bevis för att överleva om det blir en "great reset"? 😁
#10: Han var väl dessutom till hälften jude, har jag för mig 😉
#11 Jodå, jag skulle nog har klarat mig bra. jag hade det klassiska nordiska utseendet när jag var ung 😉
Lång, blond och blåögd 🤣
(Bilden är nästan 30 år gammal 😂)
#13: har för mig att han inte var helt och hållet tysk, iallafall. 🤔
#14: Pappa hans var jude. Det sas att det var därför han hatade Judarna så stark, eftersom pappan inte var snäll med honom när han var barn.
- Redigerat 2022-03-19 11:14 av Draken
Hitler föddes i en by i Österrike.
Enligt vad Angela Lambert skriver i boken "Eva Brauns förlorade liv" (Forum, 2006), finns det inget som tyder på att Adolf Hitlers pappa var jude (s. 63). Men han var en fruntimmerskarl och mycket våldsam i hemmet. Han misshandlade dagligen såväl fru som barn.
På sidan 64 står följande om Hitlers föräldrar, som hette Alois och Klara (Alois bar efternamnet Schicklgruber. År 1886 bytte Alois efternamn till Hitler):
"Kyrkan förbjöd gifte mellan blodsbefryndade i många led, men riktigt hur gener ärvdes visste man inte mycket om på den tiden. De många rötterna, grenarna och kvistarna på släktträdet är inte lätta att följa, men det viktiga i sammanhanget är att Adolfs båda föräldrar hade sitt ursprung i Spittals genbank, där många avkomlingar var mentalt eller fysiskt handikappade. Klaras mor Johanna var född Hiedler, och hennes far måste alltså ha varit en av de båda Johann som eventuellt hade avlat Alois. Klara var alldeles för nära släkt med sin man, som syssling och dotter till hans halvsyster. Hon tilltalade oskuldsfullt sin man som 'morbror Alois'. De inavlade Schicklgrubers röriga härkomst bekymrade kanske ingen i byn, men den skulle bli en stark känsla till stark oro hos dess mest berömde son"
Alois och Klara kom att få 6 barn: Gustav Hitler (1885-1886), Ida Hitler (1886-1887), Otto Hitler (1887-1888), Adolf Hitler (1889-1945), Edmund Hitler (1894-1900) och Paula Hitler (1896-1960). Som ni ser överlevde bara två av dem barnaåren, Adolf och Paula. Paula var lätt mentalt handikappad (s 65) och Adolf höll henne på avstånd hela sitt liv.
- Redigerat 2022-03-19 11:47 av NeferNefer
#15: han var född I österrike och växte upp där, och vad gäller far hans så är det zvårt att säga då Alois (Hitlers far) från början var illegitim och det råder delade meningar om vem som var Alois' riktiga pappa.
#13: Va fin 😊
Jag blir så förfärad, hade glömt ordet Arisk men minns jag läst något om det för längesedan och googlade det är skrämmande för vad är det med världen att det ska vara skillnad på folk. Jag fattar det absolut inte för det viktigaste är väl att man är vänlig med varandra inte hur man ser ut om man är blond, mörk svart, gul. röd alla är vi faktiskt bara människor.
Fruktansvärd utveckling som gått och går genom tiderna och att det inte blir förändring på sånt här det övergår mitt förstånd borde vi inte ha lärt oss av historien vid det här laget nej tydligen inte det bara upprepas om och om igen.
När ska dom här dumheterna ta slut, när ska världen inse att vi är alla människor vi råkar bara ha olika utseenden mer komplicerat än så är det inte och våra kroppar är lika uppbyggda med inre organ och sånt men vi råkar ha lite olika utseenden och tänk att sånt kan skapa både hat och skrämsel varför säger jag ?
Vi ska inte göra skillnad på vart folk kommer från eller hur dom ser ut men en skillnad måste vi alla konfrontera oavsett vart i världen vi kommer från och det är om vi drivs av hat eller om vi drivs av kärlek och det är så enkelt den som möter oss med värme den tar vi till oss medan den som möter oss med hat den skjuter vi från oss oavsett vilken världsdel den kommer från.
#13 Jättefin bild på dig en brud i lyxförpackning à la 80 eller 90 tal ? cool bild och tänk vad man minns tillbaka när man ser den på den gamla tiden när man var ung 👍🏻 Cool 😎
#19:
Hela världen kommet aldrig att inse "att vi är alla människor vi råkar bara ha olika utseenden mer komplicerat än så är det inte och våra kroppar är lika uppbyggda med inre organ och sånt".
Men den stora majoriteten inser det. Sen finns det alltid en liten grupp hjärntvättade som inte inser det.