Ukrainakrisen drabbar olika
Tidningar har redan rapporterat om hur vissa missgynnas extra, till exempel genom att tvingas ställa sig sist i kön igen när de har nått fram, enbart på grund av utseende. Det är givetvis oacceptabelt. Alla som flyr för sina liv förtjänar att få hjälp.
Den här texten är från organisationen Plan International:
We are deeply concerned by reports of young people of colour and non-Ukrainians facing discrimination, racism and acts of violence while fleeing their homes. We call on all authorities in #Ukraine to reject any form of discrimination. Safe passage must be guaranteed for all.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
- Redigerat 2022-03-17 10:39 av NeferNefer
Helt oacceptabelt.
Plan International har jag stort förtroende för.
Vi har haft fadderbarn där i många år.
/Maria
Jag har också fadderbarn via dem. Jag har precis som du stort förtroende för dem och kan varmt rekommendera dem till alla som önskar hjälpa mindre lyckligt lottade personer.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Usch jag har sett det här och man blir både chockad och förfärad för snälla nån har dom ingen som helst känsla för medmänniskor i nöd ☹️