Ukraina iFokus

Ukraina

Läst 646 ggr
Condor
2

Har Putin cancer?

I alla fall finns det rapporter om att han ska lida av tarmcancer och hans irrationella beteende och hans aggressioner är en konsekvens av medicinerna som han får:

https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/putins-terminal-cancer-made-him-26397400

Om det stämmer kommer kriget kanske snart att vara slut.

Rumours have began to swirl that Vladimir Putin has cancer, and retired Rear Admiral Chris Parry says that his apparent condition is making the leader hasty, calling him "a man in a hurry"
Maria
5

Låter tveksamt.
Jag har aldrig hört talas om "cancernedicin" som skulle göra någon aggressiv.

/Maria

Fridaaaa
8

Låter inte troligt att medicinen skapar detta
Han är bara en allmänt vidrig person som borde spärras in

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Condor
1

Det står i artikeln:

It is believed his “puffy face” is a sign he is taking chemotherapy drugs or steroids.

Steroider kan nog göra ganska så aggressivt. Om han får morfin mot smärtorna kan det också förvirra honom. I alla fall verkar han inte vara klartänkt.

Maria
3

#3 Rena spekulationer. Han har ju hållit sig isolerad länge så han kanske gått upp i vikt av stillasittande. Också en ren gissning.

/Maria

• Redigerat 2022-03-15 14:23 av Maria
[EM_L]
5

Att han tar behandling mot cancer kan inte alls ursäkta hans beteende eftersom han har ett ansvar över sina egna handlingar. Samt att jag aldrig har hört talas om behandlingar och medicin mot cancer som skulle göra någon aggressiv på detta sättet.

[EM_L]
3

Och då har jag ändå levt med en svårt sjuk person i cancer halva mitt liv.

Draken
4

#0: Har inte hört talat om Cancermedicin som förändrar humör/beteende.

Hans "plufsighet" i ansiktet kan däremot bero på höga cortisondoser. Men det kan också vara, precis som Maria skriver, en biverkning av för mycket stillasittande.

Jag kan däremot tro att om han har obotlig cancer så kanske han resonerar som så att han inte har något att förlora. Han vill kanske gå i graven som den ende president som försökte se till att forna Sovjetunionen blev stormakten Sovjetunionen igen.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Condor
1

#7:

Min far dog av tarmcancer och morfinet som han fick gjorde honom nog ganska förvirrad. Sen beror det på personligheten om förvirrningen leder till aggresssioner eller inte.

Jag måste säga att jag inte vet vilka steroider som han tillskrivs skulle ta. Kanske han tar androgena steroider för att han pga cancern har sexuella problem? Men kanske han tar andra kortikosteroider som smärtbekämpning? Det står ju inget detaljerat i artikeln, så jag gisssar inte utan hoppas att vi snart blir av med honom.

Men det sista som du skrev är mycket sannolikt.

Maria
4

Jag har mycket svårt att tro att någon morfinpåverkad patient är kapabel att starta ett krig.
Det här är ju bara vilda spekulationer.

/Maria

Draken
2

#8 #9 Håller nog med Maria här. Enligt min egen erfarenhet, om morfin ges i så höga dosor att det påverkar sinnesstämningen/humöret så är patienten såpass sjuk att den inte kan göra så mycket. Morfin dämpar smärtan och är lugnande men den är också andningsdeppressiv.

En person som inte syresätter sig tillräckligt och samtidigt har mycket lugnande i kroppen är ganska loj och inaktiv. Tror inte att man orkar planera någonting alls, och definitivt inte en omfattande invasion, om man är morfinpåverkad.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Kattenlava]
2

Jag vet inte jag det är så mycket spekulationer och desinformation i krigets spår men låt oss säga att P har cancer och här tänker jag inte uttala mig medicinskt för den kunskapen har jag inte däremot vad gäller den egna balansen när en människa går genom den svårigheten med cancer så reagerar vi alla olika men att reagera med krig och ha ambitionen att försöka skapa ett nytt Sovjet med död och helvete för människor nej mer ligger bakom än så.

Nu ni kommer expertisen skämt och sido 😂 men karlen är ju helt galen och cancer eller något annat räcker inte här för vi har att göra med något betydligt mer mentalt galet att göra än vad vi kan förstå och förklara vi som inte har utbildning och kunskap.

Man brukar säga att folk har spån innanför pannbenet men P har inte ens det, det är helt tomt 🗆

Condor
0

#9 + 10:

Putin behöver bara ge befäl och det kan han också göra med morfin i kroppen. Det är inte han som planerar detaljerna i kriget utan hans ministrar och generaler. Men som sagt vet jag inte, men jag utesluter det inte.

Draken
3

Jag vill heller inte göra en medicinsk bedömning, jag skrev bara vilka tankar och funderingar jag själv har.

Vad jag skrev i #10 är bara en förklaring/beskrivning på varför jag ställde mig tveksam till att det var pga evt morfinbehandling som han hade ändrat beteende.

Jag håller helt och hållet men Kattenlava. Gubben är helt bindgalen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

taggigarosen
5

Tarmcancer tvivlar jag på, då tror jag hellre på en hjärntumör som kanske beroende på hur den sitter kan förändra personlighet eller förstärka aggressivitet hos en som redan innan har det draget.
Men jag gissar förstås bara också.
I vilket fall så är Putin spritt språngande galen och beter sig riktigt riktigt fruktansvärt. Måtte detta få ett slut snarast och han ska sitta bakom lås och bom.

• Redigerat 2022-03-15 18:32 av taggigarosen
Magrat
4

Det kan ju faktiskt vara så att han är sjuk (inte nödvändigtvis cancer) för han har ju varit extremt rädd för corona. Finns till och med en photoshopad bild på honom sittandes bland andra människor.
Så han verkar ju ha insett sin egen dödlighet.

Jag tror mycket väl att sjukdom kan ligga bakom, men jag tror även att det är en slug och känslokall människa som sitter där och drar i alla trådar.
Att inse sin dödlighet kan skert utlösa en livskris, men samtidigt. Det här är knappat en ny grej. Han byggde upp Ryssland från kriminaliteten, och nu så ska han bygga upp Sovjet.

Nej, det här är en galen karl, vad om ligger bakom är ju enbart spekulationer, men ja. Min vote är maktgalen psykopat.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Condor
0

#13:

Eftersom informationerna är mycket "måttliga" finns det ett stort utrymme för spekulationer, för stort för att spekulera.

Men att gubben är galen är ganska uppenbart.

Condor
1

#15:

Den extrema räddslan för corona kan bero på cancer, eftersom cancerpatienter tillhör riskgruppen.

Magrat
3

#17 Ja, det finns många sjukdomar som gör att man hör till riskgruppen, men det är inte nödväntigtvis cancer. Jag ser det absolut inte som omöjligt, men jag tror inte det är det enda som ligger bakom det här. Tror inte det krävdes mediciner i någon form för att få honom att agera som han gör nu. Det tror jag snarare kommer från en slughet inombords.

Sedan kan yttre faktorer absolut vara det som fick honom att agera på planerna.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Condor
1

#18:

Som sagt, vet man ju inte vilka mediciner som han tar, men mediciner kan förstärka det som redan finns i en persons personlighet och trigga igång vissa (irrationella) reaktioner.

Jag läste att tjeckiens ex minister Schwarzenberg uttalade sig om att Putin verkade vara mycket emotionell vid hans tal när han rättfärdigade attacken mot Ukraina. Samtidigt observerade han att chefen för FSB såg mycket olycklig ut. Som om han redan visste att saker och ting inte skulle gå som Putin tänkt sig.

Eftersom det inte gick som Putin planerade, gav han FSB skulden för det och FSB chefen hamnade i husarrest. Det verkar som om Putin löper amock och att inte alla i Ryssland är lyckliga med det.

Draken
4

#14 Hjärntumör kan jag hålla med om att den kan orsaka personlighetsförändringar, men det är fortfarande bara gissningar .

#15: Maktgalen psykopat är den bästa beskrivningen av gubben som jag har hört hittills 👍

#17 Jo Cancerpatienter är ofta neuropena, så det klan förklara hans rädsla för Covid. men det finns många andra sjukdomar som gör att man blir extra känslig, om han nu är sjuk överhuvudtaget det vet vi ju inte.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Maria
3

Jag tror inte han är sjuk. Jag tror bara att han lagt på sig några kilon.

/Maria

Draken
3

#21: Kan mycket väl vara så.

Känns lite som man griper efter halmstrån för att hitta anledningen till att han beter sig som han gör. Det är svårt att tro att en människa kan vara så fruktansvärt genomelak och sadistisk.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nya uppgifter. Om de är sanna är svårt att säga, men USA:s underrättelsetjänst brukar vara välinformerad.

https://www.newsweek.com/exclusive-putin-treated-cancer-april-us-intelligence-report-says-1710357

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

The classified report, produced for President Biden, saw a turnaround from the previous assessment of the Russian leader's health.
Draken
2

#23: Är jag en hemsk människa som hoppas att de har rätt, och han bara har en kort tid kvar i livet ?

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

#24: Du är helt säkert inte ensam om att hoppas på det i alla fall. Frågan är bara vad som kommer efter? Blir det bättre eller är det ur askan i elden?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magrat
0

Alltså jag undrar om det verkligen blir bättre.
Ryssland liknar mer och mer ett feodalsamhälle, med Putin i makten och hans ministrar och oligarker under sig.

För att dert någonsin ska lösas tror jag att man måste dela upp Ryssland i flera land. Dert har ju varit byggt mest runt moskva. men de sydöstra delarna till exempel är ju bara tsaren som har norpat åt sig.

Jag tror hela deras system måste jkrossas. Ryssland är ett land som -aldrig haft ett fungerande styre.
För vad ledde 1917 till näe Bolsheviks tog över. Inte fasen var det till ett fungarande samhälle.
Folk skriker om kommunismen som förstörde allt. Jag tror inte ett dugg på det.
Kommunsim är en utopi som aldrig kommer fundera så länge någon vill ha mer. Jag anser inte Ryssland att var kommunistiskt innan sin diktatur. De har aldrig haft ett fritt samhälle, och det torde vara tid att dela upp landet och hjälpa dem till självständiga stater med demokratiska val.

Nu kom jag lite ifrån ämnet,men ja. Putin är förmodligen sjuk, men med vad låter jag vara osagt.

Magrat
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Also. Hade Bolsheviks fått större chans hade min vackra tös aldrig fått vandra på den här jorden. De slog ihjäl många Borzoier eftersom de var en symbol för tsaren

Maria
0

#27 En fantastiskt vacker hund.

/Maria

[Tismon]
0

Jag upplever att cancersjuka patienter blir snarare inaktiva, trötta, tappar handlingskraften. Min pappa låg ju bara i sängen fram tills han dog och då var det bara skinn och ben kvar. Men kanske kan det bero på vilken typ av cancer. Han hade leukemi

Maria
1

#29 Jag har ju haft cancer (malign hjärntumör) och det var helt andra symptom så det varierar stort som du säger beroende på vilken sorts cancer och hur långt gången.

/Maria

Magrat
0

#28 Det var hon! Och hennes stamrtavla ledde hela vägen ner på 1800talet till Percheron kenneln från Tsarens ägo. Det som räddade rasen var att människor i andra länder hade fått hundar i gåva. Det är mycket historia bakom dessa underbara väsen!

Maria
0

#31 Så spännande.

/Maria

Draken
1

#25: Risken är väl stor att man går från askan till elden …tyvärr. Fast det vet man ju inte.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Fornöga
1

Rykten om Putins hälsa dyker upp med jämna mellanrum. Nu har de tagit ny fart, då det sägs finnas uppgifter i de läckta Pentagonpapperen om att han genomgår cellgiftsbehandling för cancer.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

• Redigerat 2023-04-13 16:29 av Fornöga
Carmarino
0

#34: Den avhoppade officeren inom Vladimir Putins säkerhetsstyrka, Gleb Karakulov tror inte Putin är sjuk, tvärtom.

Han har lagt märke till Vladimir Putins ökande paranoia men tror inte på spekulationer om att den ryska presidenten skulle vara allvarligt sjuk utan tror att han har väldigt god hälsa.

https://www.dagensps.se/varlden/avhoppad-sakerhetsofficer-putins-paranoia-okar/

Gleb Karakulov, officer inom Vladimir Putins säkerhetsstyrka, den ryska Federala skyddstjänsten, hoppade av till väst 2022.
Fornöga
0

#35 Uppgifter studsar hit och dit, och det är svårt att veta vem man skall tro. noteras kan dock i det här fallet att Dagens P.S. publicerade sina uppgifter den 4 april och Focus den 14 april, vad det nu kan innebära för skillnad. Kanske lider Putin både av cancer och paranoia, kanske inget av det, men uppgifterna lär fortsätta att komma. 🤷‍♂️

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Lange gab es Gerüchte über eine Krebs-Erkrankung von Russlands Präsident Wladimir Putin. Die geleakten Dokumente scheinen es nun zu bestätigen. In einem Teil der Dokumente, die für hochrangige Pentagon-Beamte bestimmt war, ist von einer Chemotherapie Putins zu lesen.  
Carmarino
1

#36: Ja, vi lär nog inte få veta förrän Putin dör - om ens då.

Fornöga
1

#34 ff Rysslandskännaren Stig Fredrikson skriver i en krönika i Expressen. att "Putin förefallit märkbart passiv och oengagerad vid de få tillfällen då han har visat sig på senare tid."

"Om Putin har cancer eller inte, kan vi inte avgöra av de läckta Pentagondokumenten. Den sanningen är det ytterst få i Putins närhet som har tillgång till. Däremot har Putin på senare tid verkat trött och mindre aktiv än vi är vana att se honom. Kanske är det helt enkelt så att 23 år vid makten i intrigernas Kreml börjar ta ut sin rätt. Idag har Putin svårt att få något uträttat."---

Med Vladimir Putin förfaller Ryssland mer och mer – ekonomiskt, socialt och demografiskt. Stig Fredrikson undrar om de 23 år vid makten i intrigernas Kreml har börjat ta ut sin rätt.
  • Redigerat 2023-04-28 12:00 av Fornöga
Fornöga
1

"… den svenska pressens diagnoser på diktator Putin är ett problem. Hittills blodcancer, hjärntumör, paranoia, försämrad syn, demens, hypokondri och kroniskt illamående. Det är fake news på riktigt och undergräver mediernas trovärdighet."

Jan Guillou har talat. 🙄

Ett tungt problem för högerpartisterna är att Sverige har världens bästa och lättast tillgängliga utbud av vin, öl och s
  • Redigerat 2023-05-07 13:57 av Fornöga
Fornöga
1

#40 Nya spekulationer(?) om Putins hälsa har tagit fart efter analyser av hans tal och hans rörelsemönster. Dessutom har ett samtal han haft med Xi Jinping om organtransplantationer och 3D-printade "reservdelar" som ett sätt att förlänga livet på åldrande människor fastnat på band.

Källa programmet Dagens Eko på SR.

Vladimir Putin har fyllt 73 men verkar fundera på hur bioteknik ska kunna göra oss odödliga.
Draken
3

One can only hope ……!!

Alltså jag brukar normalt inte önska livet ur människor, men i det här fallet hoppas jag att han får en mycket smärtsam död.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Fornöga
0

#40 Putin fortsätter att prata om möjligheten att bli 150 år på artificiell väg. Intressant att se att applåderna är rätt avmätta. 😉

Under en AI-konferens i Moskva var Vladimir Putin en av gästerna. Han pratade om hur man ska öka medellivslängden i Ryssland – och öppnade för att det kan vara möjligt att leva i 150 år.