Ukraina iFokus

Ukraina

Läst 112 ggr
Condor
4

Hur få slut på kriget?

Jag är rädd att Putin inte kommer att stoppa kriget förrän han har vad han vill ha och om han inte får vad han vill ha kommer han att fortsätta oavsett hur illa det än går för Ryssland. Han skiter i om sanktionerna ruinerar hela Ryssland och han skiter i hur många soldater och stridsredskap so Ryssland än förlorar och han skulle nog starta ett kärnvapenkrig innan han erkänner att han redan har förlorat.

Det är som Boris Johnson sa, att Putin inte tänker rationellt. Den enda möjligheten vore att militärcheferna i Ryssland inser att Putin inte är tillräckligt psykiskt frisk att styra ett land och att de störtar honom innan katastrofen blir för stor, för stor för Ryssland, Europa och kanske hela världen.

Chansen finns faktiskt. Jag läste att Putin ställde cheferna för FSB under husarrest och att han gav dom skulden för att kriget inte gick som planerat. Flera generaler har fått sparken och 3 generaler har blivit dödade i Ukraina. Jag läste att Putins militärchefer är rädda att presentera dåliga nyyheter till honom. Efterföljarna för dom som han kastade ut borde väl inse att samma öda skulle kunna drabba dom också och kanske dom inser att det här inte är bra för Ryssland och att priset för kriget är ett för högt pris för Ryssland.

I så fall skulle chansen finnas att Putin stoppas av hans egna militärstyrkor.

Draken
2

Man kan bara hoppas på att någon stoppar honom innan det har gått alldeles för långt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Condor
2

#1:

Det väntar jag också på och det är nog den enda chansen att stoppa kriget.

Condor
2

Tillägg: I stället för att låta människor skjuta på varandra skulle man ju kunna låta Putin kämpa mot en Ukrainsk politiker, t.ex. en boxkamp mellan Putin och Klitschko. 😁

Draken
3

#3: Den skulle jag helt klart titta på 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Condor
3

#4:

Den skulle nog bli århundrandets boxkamp med fler tittare än när Muhammad Ali Kämpade mot Foreman. 😄 Jag tippar på KO seger för Klitschko i första rundan.

Draken
2

#5: Tror jag med 😁

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis