Ukraina iFokus

Ukraina

Etiketterukrainaryssland
Läst 77 ggr
Woodland
2

Vad händer härnäst?

Ryssland har infört krigslagar i de annekterade områdena och evakuerar samtidigt Kherson. Detta kommer också att påverka hela den ryska federationen . Är det troligt att ett angrepp kemiska vapen planeras mot staden? Ryssarna har redan använt förbjudna fosforbomber i Ukraina.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Vargnatt.]
2

Vi får innerligt hoppas på att det inte är ett troligt angrepp med kemiska vapen som planeras. Vad händer härnäst har jag också funderat på och allt har en sån märklig utveckling nu och här är en intervju med Joakim Paasikivi, se videon och jag hoppas den ligger kvar för att lyssna på ibland byter dom men just nu är den tillgänglig via länken.

https://www.expressen.se/nyheter/putins-plan-tvinga--fram-en-flyktingvag/

Det verkar vara oerhört oförutsägbart det som sker men jag personligen skulle inte förvånas nu om Putin tar till kemiska vapen det är inget som förvånar mig med den mannen men vi får verkligen hoppas att till och med han har någon form av spärr i kroppen vad gäller dom vapnen.

Rysslands attacker mot det ukrainska elnätet har syftet att tvinga fram en större flyktingvåg till Europa, hävdar Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj.
Woodland
2

Jag håller med dig om din bedömning av Putin. Mänskligt liv betyder ingenting för honom eller hans anhang. Det var tidigare i höst som NATO talade klartext om vad ett anfall med kärnvapen skulle betyda: den Ryska militärens utplåning och det skulle ta NATO kanske en halvtimme enligt att genomföra vissa bedömare.
Men man kan bäva inför tanken på vad Putin kan ta sig till om han känner att han är personligen hotad.

Med vänlig hälsning,

Draken
2

#0: Ja du. Bra fråga.

Det känns väldigt osäkert med hela eländet med Ryssland och Ukraina just nu. Putin verkar vara kapabel till vad som helst för att vinna.
Risken är det det enda som kan stoppa honom är att det blir totalt myteri i Ryssland, och han blir plockat av sina egna.

Skall jag vara helt ärlig, så hoppas jag att , just det, faktiskt kommer att hända inom en snar framtid.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Woodland
1

#3:
Ja, Putin kan bli ersatt men med vad och vem? Kanske en som är mer hänsynslös än honom själv. I och med att allting i Kremlin sker i det fördolda och man endast hör och läser rykten om opposition vet man inte vad man skall tro.

Med vänlig hälsning,