Demonstrera mera!
Gå-lunka-löp eller sittochfikademonstration utanför ryska ambassaden i Stockholm den 9 maj. Klädsel: gärna blågult.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-05-08 16:42 av Cojimar
I Göteborg samlades demonstranter på Götaplatsen redan under söndagen för att ta ställning mot den ryska krigföringen i Ukraina.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
Else-Maj, 80, står en timme nästan varje vardag utanför ryska konsulatet i Åbo, och det har hon gjort sedan kriget bröt ut för fyra månader sedan. Förr var de rätt många, men nu är hon mestadels ensam på plats.
"Det minskade intresset att demonstrera kan bero på att folk upplever att de inte kan göra något då kriget bara fortsätter, eller helt enkelt på att folk är trötta, säger Suolinna. Många tackar Suolinna för det hon gör, men hon hoppas att hon skulle få sällskap utanför konsulatet.
– Var och en kunde göra någonting. Om man inte har tid att stå här en timme kunde man stå här en stund eller hämta blommor. Jag skulle vilja att folk demonstrerade mera."---
Ann Linde säger i en intervju med NY Times att omvärldens intresse för Ukraina tycks mattas av och riskerar att komma bort i media bland dagshändelserna.