Ukraina iFokus

Ukraina

Läst 84 ggr
Tant Grön
5

Ukrainska kakor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Dear friends our family is not professional cooks, but we want to share our grandmothers recipes with you💙💛 There is a war in our country, we had to leave our house and go to evacuation. Buying this recipe you will be able to cook a delicious Ukrainian Sweets, as well as support our family in this
Maria
2

De ser jättegoda ut🙂

/Maria

Tant Grön
2

#1: Det var jättegoda. 😋

Zadeira
1

Förstår att du inte delar recpetet, men tänkte höra om det är krångliga ingredienser? Ibland är recept på engelska så svåra att direktöversätta tycker jag som inte har bakvana. Testar gärna nytt men om ingredlienslistan blir för krånglig att översätta tappar det glädjen.

Tant Grön
1

#3: Nej, det är inga krångliga ingredienser men man behöver en mixer, stavmixer eller matberedare och en våg för ingredienserna står i gram. Lätt engelska, tycker jag och kollade precis nu att det fungerar bra att översätta med Google översätt om man struntar i det som står inom parentes. Sedan står det "gör en kaka" det betyder att man skall platta till dem något.

Zadeira
1

#4 Låter lovande till och med för mig som inte kan baka som sagt. De ser onekligen goda ut.

EquusCaty
1

#1: tyckte också det!

Tjena^^