Ukraina iFokus

Ukraina

Etiketterrysslandvladimir-putinmedia
Läst 92 ggr
Calcifer
3

Last Week Tonight: Putin

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skapar en egen tråd och lägger in en video från ett avsnitt av nyhets/nöjesprogrammet Last Week Tonight With John Oliver. Videon är fem år gammal nu, så den har några år på nacken, men mycket av det stämmer fortfarande. Och nog för att Oliver inkluderar humor, så inkluderar han även fakta och källor och jag skulle rekommendera showen till vem som helst för jag har lärt mig så otroligt mycket om världen från den.

Från intressanta och viktiga saker till typ saker som infrastructure, som ju låter dödstråkigt och irrelevant för mig, men som ändå varit informativt.

Se gärna videon och diskutera om ni tycker det stämmer eller inte om något ändrats eller om ni tycker showen verkar helt blä är det ju okej att tycka det med!

Personligen ser jag showen som credible, och den inkluderar som sagt fakta och källor. Men alla får ju bilda sina egna åsikter!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

OberonsMatte
1

Hahaha…ja, jag tyckte att det var roligt. Både Putin och Trump och den makt de står för är skrämmande, men skrattar man åt deras svagheter och fokuserar på hur löjliga de faktiskt är i allt det hemska minskar man den känslan.

Sajtvärd Katter iFokus

johan
2

John Oliver är väldigt rolig.

Mvh // Johan

Draken
1

😂 SÅ bra 😁

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Calcifer
2

Jag jag gillar hans sätt att kunna diskutera viktiga ämnen men samtidigt göra det komiskt - när det går och när det passar.

I vissa klipp, t:ex det om Afghanistan som är relativt nytt, som handlar om allt som hände när USA lämnade landet. Där var det mycket mindre humor, och det märktes på honom hur arg han var över saker som hände och hänt och hur det hanterades. Och han är inte rädd för att kalla ut någon på deras skit, oavsett vem eller från vilket parti de är. Trots att han verkligen kritiserat Trump nåt så jääääkligt genom åren och varit väldigt rak på sak med hur illa han tyckte om vad han höll på med, så har han även kritiserat uttal av Obama och Biden. Så jag gillar att han kritiserar de som förtjänar att kritiseras, inte bara de som är vad ska man säga, "uppenbara".

Avsnittet om Family Separation (den period i USA då illegala flyktingar som flydde från Mexiko separerades från sina barn som låstes in som djur i olika förläggningar) är nästan svårt att se för man ser hur djupt upprörd han är över den situationen och hur oförlåtligt vad de gjort är.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"